Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inApol, Laura
Titel"But What Does This Have To Do with Kids?": Literary Theory and Children's Literature in the Teacher Education Classroom.
QuelleIn: Journal of Children's Literature, 24 (1998) 2, S.32-46Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1521-7779
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Childrens Literature; Elementary Education; Higher Education; Student Reaction; Teacher Education; Teacher Response; Theory Practice Relationship; Values
AbstractExplores the relationship between literary theory and children's literature in teacher-education classrooms, positioning itself in the gap between books and children, texts and readers, and theory and practice in literature. Concludes by offering the author's experience as an example of the richness the use of literary theory brings to an understanding of two texts written and recently published for children. (SC)
AnmerkungenChildren's Literature Assembly of the National Council of Teachers of English, The Ohio State University, School of Teaching and Learning, 333 Arps Hall, 1945 North High Street, Columbus, OH 43210-1172.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Children's Literature" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: